www.abbas40.blogfa.com ارشیو1 - مدیریت مدرسه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوردن از سرِ سیری، خواب بی شب زنده داری، خنده بی [مایه] شگفتی، ناله و مویه بلند به هنگام مصیبت، و بانگ نای در نعمت و شادمانی، نزد خدا سخت ناپسند است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مدیریت مدرسه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • با دوستم در مورد مدیریت صحبت می کردم و اینکه قبلا روسا برای کنترل و نظارت و ارزیابی و اطلاع از و ضعیت حوزه کاری خود از ابزارهای سنتی و رفتارهای خام استفاده می کردند . والان رفتار ها خیلی فرق کرده است .

    با بیان این مطلب قصد توهین به هیچ فردی ندارم ولی خوب  اطلاع از نوعی رفتار مدیریتی بوده وهست

    یکی از مدیران مدرسه می گفت :وقتی مسئول آموزش و پرورش منطقه وارد مدرسه می شود ابتدا سری به سرویس های بهداشتی می زند سپس در اطراف کلاس وراهرو دنبال خاک و آشغال می گردد و آن وقت شروع به ارایه تذکرات بهداشتی می نماید .

    گفتم : یعنی هیچ صحبتی از آموزش و بررسی روند های تربیت و آموزشی مدرسه نمی کند ؟

    گفت : نه تا حالا سابقه ندارد . چند وقت پیش وارد مدرسه شدم دیدم همکاران با چشم و ابرو اشاره می کنند متوجه شدم آقای رئیس از ساعت شش صبح به مدرسه آمده و پس از بازدید سرویس بهداشتی در دفتر منتظر مدیر مانده است .

    گفتم : یعنی قبلا به شما خبر نداده بود .

    گفت : نه . تازه بعدا هر کس مرا دید گفت که مدرسه ات دارای ایراد واشکال بوده است و رئیس قبل از شما در مدرسه بوده است .

    ضمنا  برخی مدیران مدرسه چیزهای دیگری می گویند که هم تعجب آور و هم خنده دار است .

    گفتم : مگر خودش قبل از ریاست اداره معلم یا مدیر مدرسه نبوده است .

    گفت : والله چه عرض کنم . خدا نعمت بزرگی به انسان داده و آن هم فراموشی است



    عباس اصغری ::: دوشنبه 86/11/15::: ساعت 10:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    آلبوم بسم الله

    سرما و برف باعث تعطیلی مدارس در دی ماه بمدت چندین روز شده و فصل زمستان به مقابله با فصل امتحانات آمده بوداز آنجا که تقویم تحصیلی در ایران از مهر تا خرداد تنظیم شده است لذا هر نوع وقفه دربرنامه های تعریف شده آسیب زیادی به فرایند یاددهی و یادگیری وارد می آورد . در این  ر ا به چند نکته اشاره می گردد :

    ?-با فرض  شروع رسمی فعالیت های کلاس درس  در راهنمایی و متوسطه در برخی مناطق  از تاریخ شنبه ششم بهمن ماه ??  وبا توجه به پایان کلاس های درس در خردادماه ?? حدود ?? هفته فرصت آموزشی بدون در نظر گرفتن دهه مبارک فجر که برنامه های متنوع در مدارس اجرا می گردد برای معلمان و دانش اموزان بصورت مفید وجود دارد.

    ?-برای برنامه ریزی بهتر واستفاده مطلوب از فرصت ها  از هم اکنون مسئولین و معاونین آموزشی با فعال نمودن  گروههای آموزشی و اعزام آنان به مدارس نسبت به طرح درس جدید کلی ??هفته ای اقدام نمایند .

    ?- جلسات توجیهی با مدیران آموزشگاهها تشکیل و از آنان برای بررسی عملکرد ? ماهه اول و برنامه ریزی برای جلوگیری از افت تحصیلی و پیش بینی فعالیت های ?? هفته ای آینده  آموزشگاهها درخواست برنامه گردد.

    ?- مدارسی که نیاز به تشکیل کلاسهای تکمیلی برای جبران ساعات آموزشی در برخی دروس دارند دعوت به برنامه ریزی گردد .

    ?- ایام عید فرصت مناسبی برای آموزش های غیر حضوری ودر منزل می باشد که دانش آموزان با استفاده از رسانه عمومی می توانند برخی برنامه های آموزشی ودرسی را درمنزل دریافت نموده و با آمادگی بیشتری پس از پایان تعطیلات در مدرسه حضور یابد . البته در این خصوص نیز برنامه باید جذاب ودر هفته دوم تعطیلات ارایه گردد. تا موجب نگرانی اولیا ودانش آموزان نگردد .

    ?- در میان چندین شبکه تلویزویونی کشور ( شبکه خبر و ...) جای برنامه های درس خالی است که آموزش و پرورش می تواند با ایجاد شبکه مستقل بخشی از برنامه های درسی و علمی خود را اجرا نماید



    عباس اصغری ::: پنج شنبه 86/11/4::: ساعت 7:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    تصویر فوق نشان از یک درد است :

     

    امروز با یکی از دوستان در خصوص استفاده از فن آوری علمی برای فعالیتهای آموزش وپرورش در رسانه ملی صحبت شد .

     به دوستم گفتم :

    در عصر حاضر تلویزیون در همه خانه ها و مجامع عمومی مورد استفاده مردم قرار می گیرد . چه می شد آموزش و پرورش کشور مان دارای شبکه مستقل آموزشی و علمی درکشورمی شد .

    گفت ة الان شبکه دوم برنامه های آموزش درسی و علمی دارد آیا کفایت نمی کند ؟

    گفتم : نه زیرا آموزش و پرورش نهادی بسیار گسترده است که اکثریت مردم با آن در ارتباط هستند برخی بعنوان مربی و متربی  و برخی دیگر به عنوان ولی دانش اموز. اگر آموزش و پرورش دارای شبکه مستقل علمی و اموزشی باشد می تواند در زمینه های درسی و آموزشی و علمی برای دانش اموزان برنامه داشته باشد ودر کنار آن برای خانواده های آنان آموزش خانواده و برای معلمان ومدیران و معاونان ودفترداران نیز برنامه های آموزش مهارتی و تخصصی داشته باشد .

    گفت : اتفاقا الان بحث بودجه آموزش و پرورش  نیز می باشد .آیا استفاده از برنامه های تلویزیونی موجب کاهش هزینه ها می شود ؟

    گفتم : بله الان در کشورما  مدارس نسبت به تشکیل کلاس های آموزش خانواده اقدام می کنند و هزینه ان را می پردازنند . دانش اموزان از کلاسهلی فوق برنامه و خصوصی معلمان استفاده می کنند و هزینه ان را می پردازنند ..حتی کلاس های حضوری ضمن خدمت توسط آموزش و پرورش در مناطق و شهرستانها تشکیل می گردد که هزینه سنگینی در بردارد . با استفاده از شبکه تلویزیونی همه از برنامه های اموزش و پرورش به صورت متنوع و گسترده استفاده می کنند

    گفت : الان تلویزیون شبکه خبر وبرنامه های ورزشی دارد وشبکه سوم بیشتر برنامه ورزشی برای مخاطبان خود دارد نیروی انتظامی و سپاه هم برنامه های متنوع دارد شبکه چهار هم مطالب متنوع دیگری دارد و واقعا جای برنامه های آموزش و پرورش بصورت یک شبکه مستقل در رسانه ملی خالی است .

    گفتم : ایجاد شبکه وی‍ژه آموزش و پرورش منافع زیادی برای مردم و دولت دارد . حتی آموزش عالی نیز می تواند با استفاده از این شبکه استفاده کند . آنان نیز پیام نور وغیر انتفاعی و شبانه و روزانه و... دارند که می توانند بخشی ار فعالیت های خود در رسانه اجرا نمایند .

    گفت : این کار یعنی بردن کلاس های درس و آموزش به درون خانواده

    گفتم : وکامل تر آن یعنی استفاده معلمان و دانش آموزان و مدیران و کارکنان آموزش و پرورش  و خانواده ها از این فن آوری در اوقات مناسب

    نظر شما چیست ؟



    عباس اصغری ::: پنج شنبه 86/11/4::: ساعت 7:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    چند روز قبل ، ازطرف  سازمان انتقال خون درخواست حضور در مدرسه و همکاری در دریافت خون از دانش اموزان  پیش دانشگاهی شد. البته هر سال ما شاهد حضور این عزیزان و حضور خوب دانش آموزان پسر پیش دانشگاهی در این امر خیر هستیم ولی نکته ای که دراین خصوص مهم می باشد تلاش مدیران مدارس برای تشویق دانش اموزان به شرکت در امر خون دهی به افراد نیازمند می باشد .

    دراین راستا برخی مدیران مدارس ، پس از در اختیار گذاشتن مکان مناسب برای کارکنان انتقال خون در مدرسه به سراغ دانش آموزان هر کلاس رفته و آنان را با مطالب زیر دعوت به اهدای خون می نمایند :

    دانش آموزان عزیزبا هدیه خون خود بدینگونه در یک کار خیر شریک می شوید :

    1- ابتدا توسط دکتر معاینه می گردید و فشار خون شما گرفته می شود واگر مشکلی داشته باشید از شما خون گرفته نمی شود

    2- خون شما پس از دریافت ، مورد آزمایش قرار می گیرد و از سلامت خون شما مطمئن می شوید .

    3 – خون شما مورد استفاده افراد نیازمند قرار می گیرد وانان خوشحال می گردند.

    4- بدن شما خون ساز می باشد و خون تازه جای خون اهدای می گردد .

    5 – با دریافت کارت ارایه خون ، شما می توانید در صورت نیاز از امکانات سازمان انتقال خون بهره مند گردید .

    آنانی که خون اهدا کنند با کیک و ساندیس پذیرایی می گردند

    با جمله پایانی مدیر ، دانش آموزان می خندند .وهریک چیری می گویند .

    در خاتمه دانش اموزان داوطلب بصورت کلاسی  به اتاق اهدای خون هدایت می گردند .

     خدارا شکر استقبال بسیار خوب می باشند .



    عباس اصغری ::: دوشنبه 86/11/1::: ساعت 4:39 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    Imam Al-Hussein is the grandson of the holy prophet of Islam, Muhammad peace be upon them. His
    mother is the first lady of Islam Hazrat Fatimah al-Zahra, the daughter of the prophet and his father is Hazrat Ali, the most revered man in Islam after the prophet peace be upon them.
    Imam Al-Hussein is the third of the 12 infallible Imams (leaders) appointed to lead the Muslims by the Holy Prophet (on instructions from Allah the Almighty).

    http://old.tebyan.net/Service/interanet/Html/intranet-ahlulbait.htm

    Every day is Ashura and every land is Kerbala

    زندگی نامه امام حسین )ع( به زبان انگلیسی

     http://www.ashura.com/

    http://www.aviny.com/index2.aspx به نقل از سایت



    عباس اصغری ::: چهارشنبه 86/10/26::: ساعت 11:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ماه محرم ماه عشق و ایثاربرای  همه نسل ها بوده که درس های بزرگی برای همه مردم  داشته ودارد و الگوی بسار مناسبی برای سعادت جامعه می باشد . دراین ماه علاوه بر سوگواری و عزاداری و کسب معرفت و شناخت فعالیتهای مختلف دیگری از طرف قشرهای مختلف مردم انجام می گیرد .

    یکی از مکان های بسیار مناسب برای شناخت وبیان ارمان ها و احساسات ماه محرم مدارس می باشند . مدیران مدارس علاوه بر انجام فعالیت های مختلف و مناسب برای افزایش شناخت  آگاهی و ایمان نوجوانان و جوانان نسبت به خاندان پیامبراکرم (ص) و اهل بیت  نسبت به انجام اعمال خداپسندانه دیگری هم اقدام می نمایند .

    هر سال در دهه اول محرم برنامه های متنوع مانند سخنرانی و عزاداری و انجام زیارت عاشورا و... در مدرسه توسط دانش آموزان و همکاران صورت می گرفت ولی امسال به دلیل بارش برف و وجود سرما و تعطلبلی مدرسه برنامه های مختلف اجرا نگردیده ولی یک سنت خوب در مدرسه اجرا شده است :

    عزاداری به همراه سینه زنی قبل از شروع امتحانات و پذیرایی با نان وخرما و چای یا شیر .

    حدود یک ربع قبل از امتحان دانش اموزان در صحنه حضور یافته و پس از نوحه خوانی و سینه زنی از آنان با چای یا شیر گرم به همراه نان و پنیر یا خرما پذیرایی می گردد.

    هزینه پذیرایی  توسط خود دانش آموزان ( هر کلاس پذیرایی در یک روز را برعهده گرفتند )و همکاران علاقمند واولیای خیر انجام می گیرد .

    این حرکت به صورت گروهی توسط همه همکاران اداری و آموزشی و انجمن اولیا انجام گرفته و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است .



    عباس اصغری ::: چهارشنبه 86/10/26::: ساعت 11:5 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    عکس ازسایت http://www.irinn.ir/ گرفته شده است

    امروز پس ازحدود یک هفته تعطیلی به مدرسه رفتم . برف و سرما موجب تعطلیلی مدرسه شده بود . در طی این چند روز خانوادهای زیادی با تماس تلفنی در خصوص چگونگی انجام امتحانات و یا عدم حضور دانش آموز خود با معاون ومدیر داشته اند .

    امروز از روزهایی بود که برخی مدیران به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب از طرف مسئولین بالا در بلاتکلیفی بودند وبرخی امتحانات را لغو کردند وبرخی مثل ما برنامه خود را اجرا کردند .( چقدر خوب می شد مسئولین مقاطع آخرین نظرات اداره را به نماینده مدیران اطلاع می دادند وبه کمک آنان برخی مدیران از اخرین تصمیم گیری ها مطلع می شدند . البته برخی مسئولین هم در دسترس نبودند و... )

    قبل از هر چیز با اطلاع به شهرداری در خواست لودربرای پاکسازی برف حیاط مدرسه نموده و آنان نیز همکاری خوبی داشتند .

     امتحان را با  تاخیر برگزار نمودم . دانش اموزان را برای امتحان به جای راهروی دبیرستان به کلاس هدایت نمودم . مشکل در اینجا عدم حضور همکاران محترم دبیر بود که با مشخص کردن همکاران غایب از همکار خدماتی خواستم با تماس تلفنی به آنان اطلاع دهد که مدرسه فعالیت خود را آغاز کرده و حضور آنان ضروری می باشد . با تماس تلفنی مشخص شد فرزند دوتن از همکاران بیمار بوده وبقیه هم ......

     بعلاخره با تاخیر همکاران عزیز در مدرسه حضور یافتند .البته همکاران عزیز تاخیری با ارایه مشارکت مالی برای تامین هزینه صبحانه فضای تصیمیم گیری مدرسه را تغییر دادند.

    امتحان را با کمک معاون ومشاور وهمکاران دفتری آغاز کردیم . برای امتحان ساعت ده صبح خوشبختانه همه معلمان حضور داشتند .

    برنامه امتحانات دبیرستان و پیش دانشگاهی را برای روزهای بعد هم تهیه نموده وبلافاصله در اختیار دانش آموزان قرار گرفت

    البته در جمع همکاران عزیز طبق معمول اخباری از انتخابات و مشکلات این چندروز تعطیلی و سیاست مملکت و... هم مطالب شیرینی هم ارایه گردید .

    آزمون هماهنگ البته قبل از برف http://www.tabeshenoor



    عباس اصغری ::: دوشنبه 86/10/24::: ساعت 8:52 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    معلم خوب و گرامی :

    نامه زیبایت را خواندم واز آن لذت بردم . اگر چه می دانم در این نامه همه آنچه که می خواستی را نیاوردی ولی من هم زمانی معلم بودم واز جنس شما هستم . واز اول مدیر به دنیا نیامدم وفقط برای این امر تربیت نشده ام . من هم احساس معلم بودن را درک می کنم و سختی کار شما با تمام وجودم احساس می کنم .

    معلم عزیز :

    دوستی می گفت همه ما دراین دنیا بازیگر هستیم و نقشی برعهده گرفته ایم وبراساس آن نقش کار می کنیم . فکر می کنم در محیط کاری ما این جمله کاملا صادق است و شما به عنوان معلم ومن هم به عنوان مدیر در حال ایفای نقش هستیم . اگرچه نقش و وظایف ما تعریف شده است و لی می دانید که نمایشی به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد که در آن همه بتوانند به خوبی و با شوق و احساس بازی کنند و نمایشی به یادگار می ماند که درآن به نیازهای مخاطبان درست پاسخ دهد .

    معلم عزیز :

    دوست دیگری می گفت : عالم محضر خداست وماهمه امانتدار هستیم . شما می دانید که در محضر خدا همه ما مسئولیم و کوتاهی و خیانت چه عواقبی در بر خواهد داشت . مسلما در مسئولیت بین من وشما تفاوتی نیست و در حدود و کیفت و شکل ان تفاوت هایی وجود دارد . شما مسئول یک کلاس هستید ولی من مسئول همه کلاس ها و همه آنچه در مدرسه می باشد .

    معلم عزیزم :

    بعضی ها فکر می کنند تو فرشته اسمانی هستی و نیازی به امکانات مادی دراین دنیای ماشینی نداری !!! در حالیکه تو نیز همانند پدران ومادران دانش اموز ، به درمان ، مسکن خوراک ، پوشاک و...نیازمند هستی . واز جنس مردمان همین کره خاکی هستید . همه آنانی که الان در این جامعه زندگی می کنند یا دانش آموز توهستند یا دانش آموز تو بودند . چطور می شود در همین کلاس درس ات ، برخی پدران ومادران دانش آموزت ،کمتر از تو تلاش و کوشش می نمایند ولی مزد خود را به ازای هر ثانیه به حساب می اورند ولی زحمات تورا با بصورت ساعتی محاسبه می نمایند. درامد هر ثانیه ای برخی از آنان درا ین جامعه برابر یا بیشتراز درامد ساعتی یا هفتگی تو می باشد .

    می دانم که دغدغه معیشت و گذران زندگی عادی ، تمام وجودت را در برمی گیرد و مطمئن هستم وقتی وارد کلاس درس می شوی همه انان را فراموش می کنی وفقط به فکر دانش اموزان کلاس ات واینده انان هستی . ولی این را بدان که شادی ات شادی من و غم ات دلتنگی من هم است .

    معلم عزیزم :

    هر چه ما به هم نزدیک تر باشیم و بیشتر مسئولیت ،کار و شخصیت هم را درک  کنیم ، فاصله بین دنیای ما کمتر می شود ودر نتیجه ارتباط عاطفی بین ما بیشتر می شود . دنیای کاری ما کوچک وزمان آن خیلی کوتاه است . ما از این فرصت کوتاه عمر آموزشی وکاری می توانیم کار بزرگی برجا بگذاریم و تحولی شگرف در اینده ایجاد کنیم . مسلما قطرات کوچک فعالیت های موثر ما کامل کننده اینده خوب نسل فعلی می باشد . بیا کارمان را باور کنیم .

    معلم عزیزم :

    از اینکه در مقابل ندانم کاری ها ، غفلت ها ، بی احترامی و عصابیت های برخی مدیران ، افتادگی نشان داده وبا سکوت ورفتارهای سنجیده و موثر ، انان را متوجه رفتارشان می نمایی  متشکرم نشان از شخصیت والای تواست . ودرس بزرگی که به اطرافیان خود  با این رفتارمی دهید

    معلم گرامی : سخن بسیار است ولی در یک جمله آخرین پیام را می دهم :

    تعریف اسم تو با حضور و عاقبت دانش آموز معنی می گردد و کار مدیر با تلاش تو تعریف می گردد.

    نامه معلم به مدیر قبلا در وبلاگ  http://abbas40.blogfa.com آورده شده و مجددا جهت استفاده دوستان  در زیرآورده می شود

         Respina Rayaneye Jonoobتصویر گرفته شده از وبلاگ زیر می باشد .http://www.safayedelha.blogfa.com/cat-42.aspx

    مدیر عزیز سلام

    من یکی از معلمان مدرسه ای هستم که در حال حاضر شما مدیر آن هستید . دلم مانند دنیایت کوچک است و برای اموزش  بچه ها می طلبد . در مدرسه ات مانند من معلمان دیگری هستند که در کنارهم مدرسه معنی می گیرد .

    مدیر عزیز :

    می دانم که دارای مسئولیت هستید و نقش اصلی در زندگی روزمره مدرسه را دارید ولی ارتباط بین ما و شما از پایین به بالا نیست وبرای دیدنت نباید سرمان را بطرف اسمان بلند نماییم و یا در ساعات تفریح از دربان وقت ملاقات بگیریم .در مدرسه این فاصله جواب خوبی نخواهد داد.

    مدیر عزیز:

    دوست دارم از بهترین کلمات و خوب ترین رفتار ها نسبت به من استفاده کنید . در برخورد بامن احساس و انر‍زی مثبت داشته باشید . به گرمی مرا به پذیرید و دستانم را به مهربانی در دستان خود بگیرید و به احترام از صندلی ریاست بلند شوید. وهر چه که برای خود می پسندی برای من هم بخواهید . پشت سر من غیبت نکنید و با سوء ظن به کارهایم نگاه نکنید وبه من اعتماد کنید .

    مدیر عزیز:

    خیلی دوست دارم درتنهایی مرا نصحیت کنید و به همه کار هایم توجه نمایید . از اینکه مدیر مدرسه ام خبر از فعالیت های برجسته ام دارد وان را برای دیگران تعریف می کند خوشحال می شوم و انگیزه ام بیشتر می شود . هر کسی در زندگی مشکلاتی دارد و شخصا ان را برطرف می نماید واگر مدیرم هم درد من باشد و ابراز احساس و همدردی کند لذت می برم

    مدیر عزیز:

    هر نتیجه خوب وبدی که در مدرسه ات به دست می اید نقش من مهم است سعی می کنم معلم خوبی برای مدرسه ات باشم در صورتی که مرا درک کنید .

        



    عباس اصغری ::: جمعه 86/10/21::: ساعت 11:37 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    حدود یک هفته از تعطیلی برخی مدارس کشور برااثر سرما و برف سنگین می گذرد .برف سنگین با عث اختلال در رفت وامد و مشکلات دیگر در امر خدمات مختلف شهری و روستایی شده است . پس از بارش برف سنگین مدارس کشور وبرخی ادارات تعطیل شده اند . علت تعطیلی مدارس  (با توجه به اینکه در گذشته  وسالهای خیلی گذشته هم چنین اتفاقاتی نیز افتاده ) چه بوده است :

    ?- حفظ سلامتی دانش اموزان و برطرف نمودن نگرانی خانواده ها

    ? - مشکل در تامین نیازهای گرمایی مدارس

    ?- مسدود بودن راه ها و احتمال خطر برای دانش آموزان

    ?- مشکل در تهیه وسایط نقلیه

    ?- ...

    با عنایت به به وجود همه مشکلات فوق آیا توجه ای به ضرروزیان وارده بر برنامه های یادهی و یادگیری هم شده است .

    آیا مسئولین آموزش وپرورش درفکر برنامه ریزی وارایه راهکار و طرح در ایام تعطیلات بوده اند؟ در این ایام کلیه فعالیت ها آموزشی و تربیتی تعطیل شده است ایا مسئولین آموزش و پرورش نمی توانستند از این فرصت برای فعال نمودن گروههای آموزشی و علمی و پرورشی اقدام نمایند .

    مسئولین آموزش وپرورش می توانستند با توجه به وضعیت هوا در بیشتر مناطق  :

    با دعوت از  مدیران مدارس  مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به تشکیل کار گروه ها اقدام نمایند و به بررسی موضوعات مختلف کاری بپردازنند .

    با دعوت از معلمان ودبیران مدارس نسبت به تشکیل کار گروه های اموزشی اقدام نمایند

    کارکنان اداری نیز مانند معاونین و دفترداران نیز از این فرصت برای کیفی نمودن کارها جلسات تخصصصی تشکیل دهند .

    برای دانش اموزان نیز می توانستند برنامه ریزی نموده وبا کمک صدا وسیما ویا اینترنت برنامه های درسی داشته باشند

    براستی ذهن مسئولین محترم آموزش وپرورش  در ایام تعطیلات درگیر چه مسایلی بوده است ؟!



    عباس اصغری ::: پنج شنبه 86/10/20::: ساعت 9:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    این روزها موج سرما و ریزش برف مشکلات زیادی برای مردم کشورمان ایجاد نموده است . البته برخی مقصر فصل زمستان و طبیعت خدادادی آن می دانند ولی فصول محتلف سال حال و هوای طبیعی و خاص خود رادارد و این ضعف مدیریت کشوری و شهری است که چنین مشکلاتی را فراهم آورده است . زیرا :

    ?- علت قطع برق و گاز و آب در این روزها چیست ؟ ایا خدمات مختلف دارای تعریف خاص و برنامه ریزی مشخص نمی باشد ؟ایا وزارت خانه ها وسازمان های مختلف برای ارایه این امکانات در کشور نمی توانند پیش بینی لازم را داشته باشند .

    ? - زندگی شهری برنامه ریزی و مدیریت خاصی را می طلبد که هرنوع امکانات ان به نوعی تعریف و بکار گیری می گردد که در مقابل حوادث طبیعی مشکلی برای مردم و جامعه ایجاد نشود .

    ?- زمانی در این کشور همه برنامه ها وامکانات به سمت استفاده از گاز در منازل و کارخانه و کارگاهها بوده است بدون اینکه به عاقبت ان فکرگردد واکنون سخن از کمبود وافت فشار وقطع ان می باشد . چطور کشورهای اروپایی و هند وپاکستان و... نگران عاقبت هزینه های انجام شده در انتقال گاز به کشورهای خود نیستند .؟

    ?- مدیران کشور و مناطق هیچ برنامه مدونی در خصوص تهیه امکانات اولیه مردم در هنگام حوادث نداشته و به مانورهای ساختگی دلخوش کرده اند در حالیکه الان بهترین زمان برای ارزیابی ازتوان و امکانات کشور در هنگام بحران وحوادث مانند زلزله و ... می باشد .در حال حاضر حدود یک هفته از سرما وبرف شدید در برخی مناطق می گذرد و هنوز برخی ارتباط روستاها با شهر قطع بوده و نان به سختی تهیه می گردد و قطع برق مشکلات زیادی برای مردم ایجادکرده است باغات و محصولات کشاورزی آسیب شدیدی دیده اند و مردم از گرمایی و نور سخت در بحران هستند وبرف زیادی در برخی شهرهاانباشته شده است . تصادفات زیادی در خیابانها رخ داده است و...

    آیا مدیران ومسئولین کشور نمی توانند آمادگی لازم دراین مواقع را داشته باشند .

    http://abbas40.blogfa.com/



    عباس اصغری ::: چهارشنبه 86/10/19::: ساعت 7:22 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 14
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :106555

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مدیریت مدرسه
    عباس اصغری
    مدیریت مدرسه برخلاف مدیریت های دیگر گمنام و ناشناخته وبسیار مهم وبا ظرافت می باشد . عمق و گسترده کار در مدیریت مدرسه منحصر به فرد می باشد . با تجربه حدود بیست سال مدیریت اموزشگاهی قصد انتقال ان به جامعه فرهنگی و علاقمندان دارم

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مدیریت مدرسه

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<